top of page
תמונת הסופר/תMaydan Sharvit

מבנה מערכת השיווק בחברה

בנוף העסקי התחרותי של היום, מערכת שיווק מובנית היטב היא חיונית עבור כל חברה השואפת לשגשג. מערכת שיווק איתנה כוללת תפקידים ואחריות שונים, שכל אחד מהם תורם להצלחת מאמצי השיווק של הארגון. בכתבה זו, נחקור את תפקידי המפתח במערכת שיווק, לרבות מנהלי שיווק, מנהלי מותגים, מומחי שיווק דיגיטלי, מנהלי קמפיינים, קופירייטרים/כותבי תוכן, אנליסטים מחקרי שוק, מומחי יחסי ציבור, מומחי ניהול תדמית ומנהלי פרויקטים שיווקיים.


marketing system structure
מבנה מערכת השיווק בחברה


1. מנהלי שיווק:


מנהלי שיווק אחראים לפיתוח וביצוע אסטרטגיות השיווק של החברה. הם מפקחים על כל פעילויות השיווק, מציבים יעדים, מקצים משאבים ועוקבים אחר ביצועי מסע הפרסום. מנהלי שיווק משתפים פעולה עם צוותים אחרים כדי להבטיח התאמה ליעדים הכוללים של החברה ועובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי מותגים כדי לשמור על עקביות המותג.


2. מנהלי מותגים:


מנהלי מותגים מתמקדים בבנייה וניהול של זהות המותג של החברה. הם מפתחים אסטרטגיות מותג, מיצוב ומסרים, ומבטיחים שהמותג יכנס לתודעה של קהל היעד. מנהלי מותגים גם משתפים פעולה עם מנהלי שיווק כדי להתאים את הקמפיינים השיווקיים לערכי המותג ולהנחיותיו.


3. מומחי שיווק דיגיטלי:


מומחי שיווק דיגיטלי מתמחים במינוף ערוצים דיגיטליים כדי להניע מודעות למותג, מעורבות ויצירת לידים. הם בקיאים בטכניקות שיווק דיגיטליות שונות, כולל אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ופרסום בתשלום לפי קליק (PPC). מומחי שיווק דיגיטלי עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי קמפיינים כדי לבצע קמפיינים שיווקיים יעילים באינטרנט.


4. מנהלי קמפיינים:


מנהלי קמפיינים מפקחים על התכנון, הביצוע והאופטימיזציה של קמפיינים שיווקיים. הם משתפים פעולה עם צוותים שונים כדי לפתח אסטרטגיות של קמפיינים, להגדיר יעדים, להגדיר קהלי יעד ולהקצות תקציבים. מנהלי קמפיינים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם קופירייטרים/כותבי תוכן כדי ליצור מסרים משכנעים בקמפיין ולהבטיח מיתוג עקבי.


5. קופירייטרים/כותבי תוכן:


קופירייטרים/כותבי תוכן אחראים ליצירת תוכן משכנע ומרתק לקמפיינים שיווקיים. הם כותבים עותק משכנע לפרסומות, תוכן אתר, פוסטים במדיה חברתית, בלוגים ועוד. קופירייטרים/כותבי תוכן משתפים פעולה עם מנהלי קמפיינים ומומחי שיווק דיגיטלי על מנת להבטיח שהתוכן מתיישב עם יעדי הקמפיין ומעורר את קהל היעד.

6. מנתחי מחקר שוק:


אנליסטים של מחקרי שוק אוספים ומנתחים נתונים כדי לספק תובנות לגבי מגמות שוק, העדפות לקוחות ומתחרים. הם עורכים סקרים, ראיונות ומנתחים דוחות בתעשייה כדי ליישר אסטרטגיות שיווקיות. אנליסטים של מחקרי שוק עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי שיווק ומנהלי מותגים כדי להבטיח קבלת החלטות מונעת נתונים ומיקוד יעיל של הקהל הנכון.


7. מומחי יחסי ציבור:


מומחי יחסי ציבור (PR) מתמקדים בניהול התדמית והמוניטין של החברה. הם מפתחים ומבצעים אסטרטגיות יחסי ציבור לבניית מערכות יחסים חיוביות עם התקשורת, מחזיקי העניין והציבור. מומחי יחסי ציבור מטפלים בתקשורת משברים, קשרי תקשורת, הודעות לעיתונות ומארגנים אירועים לשיפור התדמית הציבורית של החברה.


8. מומחי ניהול תמונות:


מומחי ניהול תדמית עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי מותג ומומחי יחסי ציבור כדי לשמור על תדמית מותג עקבית וחיובית. הם מבטיחים שהזהות החזותית של החברה, לרבות לוגואים, ערכות צבעים ואלמנטים עיצוביים, תואמת את ערכי המותג. מומחי ניהול תמונות עשויים גם לפקח על ייצור ביטחונות שיווקיים ולנהל קשרים עם סוכנויות עיצוב או פרילנסרים. 9. מנהל סושיאל (SMM Manager - Social Media Marketing Manager): אחראי על פעילות השיווק במדיה החברתית, כולל ניהול קמפיינים ופעולות שיווק ברשתות החברתיות. עבודה מול משפעינים, אחריות על קידום פוסטים, עמודים וקמפיינים באמצעות פרסומות ברשתות חברתיות, באמצעות הבנת פלטפורמות פרסום כגון Facebook Ads ו-Instagram Ads.


10. מנהלי פרויקטים שיווקיים:


מנהלי פרויקטים שיווקיים מתאמים ומפקחים על פרויקטים שיווקיים שונים מתחילתו ועד לסיום. הם מבטיחים שהפרויקטים מועברים בזמן, במסגרת התקציב, ועומדים ביעדים שנקבעו. מנהלי פרויקטים שיווקיים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי שיווק, מנהלי קמפיינים וחברי צוות אחרים כדי להקצות משאבים, לעקוב אחר התקדמות ולמסור עדכונים לבעלי עניין.


אם נואיל לסכם בתמציתיות את הנ"ל, אז מערך שיווק מובנה היטב בחברה כולל מגוון תפקידים ואחריות. מנהלי שיווק, מנהלי מותגים, מומחי שיווק דיגיטלי, מנהלי קמפיינים, קופירייטרים/כותבי תוכן, מנתחי מחקר שוק, מומחי יחסי ציבור, מומחי ניהול תדמית ומנהלי פרויקטים שיווקיים עובדים בשיתוף פעולה כדי ליצור ולבצע אסטרטגיות שיווק יעילות. על ידי הבנת התפקידים הללו ותרומתם, חברות יכולות לבנות מערכת שיווק חזקה כדי להניע את הצלחת המותג ולהשיג את יעדי השיווק שלהן.


בנוסף, לחברות יש אפשרות לשכור סמנכ"ל שיווק במיקור חוץ שיוכל להקים מערך שלם חלופי עבור ניהול השיווק במיקור חוץ להשגת יעילות רבה יותר. סמנכ"ל שיווק זה יוכל לשכור תחת הנהגתו את הצוות , ולהביא מומחיות וגמישות מיוחדים לצוות השיווק. גישה חלופית זו מאפשרת פתרון דינמי וחסכוני, המאפשר לחברות להסתגל במהירות לצרכי השיווק המתפתחים תוך שמירה על יעילות מיטבית.




Comments


bottom of page