top of page
תמונת הסופר/תMaydan Sharvit

5 דרישות קריטיות ממנהל שיווק במיקור חוץ שיבטיחו את הצלחת החברה


5 דרישות קריטיות ממנהל שיווק במיקור חוץ שיבטיחו את הצלחת החברה
5 דרישות קריטיות ממנהל שיווק במיקור חוץ שיבטיחו את הצלחת החברה

בחירת מנהל שיווק במיקור חוץ היא החלטה משמעותית שיכולה להשפיע באופן ישיר על הצמיחה של העסק. עם מגוון אפשרויות בשוק, חשוב לדעת כיצד לבחור את האדם הנכון שיתאים לצרכים הייחודיים שלכם. כדי להבטיח את הצלחת החברה, ישנם חמישה עקרונות מרכזיים שכדאי לדרוש ממנהל השיווק. עקרונות אלה יובילו לעבודה ממוקדת ואפקטיבית שתתרום להשגת היעדים העסקיים.


  1. הבנת המותג והשוק: דרשו ממנהל השיווק היכרות עמוקה עם השוק בו אתם פועלים, קהל היעד והמתחרים. ודאו שהוא מבין את ייחודיות המותג שלכם ויכול לבנות אסטרטגיה שתדגיש אותו.

    דוגמה: אם אתם עוסקים בהתקנת מערכות אנרגיה סולארית על גגות בתים פרטיים ובחלקות קרקע, כמו חברת APV, מנהל השיווק צריך להכיר את השוק המקומי בישראל, להבין את הביקוש הגדל למערכות סולאריות בגלל עליית מחירי החשמל והמודעות הסביבתית, ולהבין אילו לקוחות פוטנציאליים עשויים להתעניין בפתרון זה. למשל, הוא יכול לזהות אזורים בהם קיימת מודעות גבוהה לנושאי קיימות או שכונות עם בתים פרטיים מרובי גגות המתאימים להתקנה של מערכות סולאריות.


בניית מותג והבנת השוק
בניית מותג והבנת השוק


בנוסף, הוא יצטרך להתייחס לתמריצים של המדינה להתקנת מערכות סולאריות, כמו החזרים כלכליים שמוצעים על ידי הממשלה, ולהשתמש במידע זה בקמפיינים שיווקיים שמדגישים את החיסכון הכספי לצד תרומה לסביבה. הבנה כזו תאפשר לבנות אסטרטגיה ממוקדת שתבליט את הערך המוסף של הפתרונות הסולאריים שלכם.

2. מדדי הצלחה ברורים: הגדירו יחדיו יעדים כמותיים ואיכותיים למדידת הצלחה, כמו עלייה במכירות, חשיפה מוגברת, או שיפור במעורבות הלקוחות. דוגמה: נניח שהמטרה שלכם היא להגדיל את החשיפה האינטרנטית. מדדי הצלחה יכולים לכלול עלייה של 20% בתנועת הגולשים לאתר תוך 3 חודשים, או השגת 500 לידים חדשים מרשתות חברתיות בחודש. על המנהל להציג תוכנית שמפרטת איך הוא יגיע ליעדים האלה ואילו כלים הוא ישתמש בהם, כמו פרסום ממומן, שיווק באמצעות תוכן או שיתופי פעולה עם משפיענים.



מדדי הצלחה - KPI
מדדי הצלחה - KPI


3. תוכנית פעולה אסטרטגית: דרשו הצגה של תוכנית שיווקית ברורה, עם אבני דרך, תאריכי יעד וכלים לשיפור הביצועים. ודאו שהתוכנית מותאמת לצרכים ולמשאבים שלכם. לדוג' - אם מדובר במותג השקה חדש, תוכנית הפעולה יכולה לכלול קמפיין מוקדם ליצירת מודעות, השקת אתר ייעודי, עבודה עם בלוגרים ומשפיענים רלוונטיים, השקת קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות, והשתתפות באירועים שיווקיים. כל אלה יהיו מחולקים לשלבים עם לוח זמנים ברור, כך שהלקוח יוכל לעקוב אחר ההתקדמות בזמן אמת ולוודא שהאסטרטגיה מתקיימת לפי התוכנית.


מחקר ומתחרים ותוכנית פעולה
מחקר ומתחרים ותוכנית פעולה


4. שקיפות ודיווח שוטף: ודאו שיש שקיפות מלאה לאורך הדרך. דרשו עדכונים ודיווחים על התקדמות הפרויקטים והתאמות בהתאם לתוצאות השטח. לדוג' - מנהל השיווק יכול להציע לוח זמנים של דוחות שבועיים או חודשיים המציגים נתוני ביצועים, כמו שיעורי פתיחה של ניוזלטרים, מספר המרות מפרסום ממומן או גדילה במספר העוקבים ברשתות חברתיות. דוח יכול לכלול המלצות לשיפור על בסיס ניתוח הנתונים. לדוגמה, אם קמפיין מסוים לא עובד כמו שצריך, המנהל יציע כיוונים חדשים כמו שינוי הויזואליות, מסרים, או בחירת קהל יעד מחדש.

שקיפות ודיווח שוטף
שקיפות ודיווח שוטף


5. שירות מותאם ואישי: חשוב לוודא שהמנהל מציע גמישות והתאמה אישית לצרכים המשתנים שלכם, יחד עם מחויבות גבוהה וזמינות שוטפת.


דוגמה: אם הפעילות העסקית חווה שינויים בלתי צפויים, כמו צורך בקידום מבצעי מהיום למחר, מנהל השיווק במיקור חוץ צריך להיות זמין להתאמות מהירות. אם, למשל, פתאום יש לכם מלאי גדול שצריך למכור מהר, המנהל יוכל להנחות את הצוותים החיצוניים להפיק קמפיין מהיר. בנוסף, אם השוק משתנה או אם תצטרכו לפנות לקהל יעד שונה פתאום, המנהל צריך לדעת לשנות כיוון במהירות ולהציע פתרונות מותאמים אישית כמו שינוי אסטרטגיות פרסום או עדכון האתר בהתאם למצב החדש.


חשוב לזכור ששכירת שירותי ייעוץ שיווקי אסטרטגי ללא מעורבות צמודה ומלאה של יועץ השיווק לאורך כל התהליך, כולל ירידה לפרטים הקטנים, עשויה לפגוע באופן משמעותי בהשגת המטרות.




7 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page